måndag 7 december 2009

Den insiktsfulle massören

Nu är det så mycket att göra att jag bara skrattar åt det. Jag har ändå inte en chans att hinna. Med 70 obesvarade e-brev kan man bara göra det mest akuta och strunta i resten. Kanske blogga lite för att tagga ner och förhoppningsvis kunna somna sedan. Eller få massage.

Massören frågade som de brukar var jag behövde massagen bäst. Jag svarade som jag brukar att jag ville få axlar och nacke behandlade. Och tillade att jag är dirigent, då brukar de förstå. Då fick jag en fråga som ingen massör tidigare ställt till mig: "Vill du ha musik till eller inte?" När jag tackade nej sa han: "Jag förstod nästan det". Som en gåva från ovan fick jag en timmes slummer med massage och tystnad.

Tack, Ilpo på Team Lars massage för att jag slapp panflöjterna.

Inga kommentarer: