söndag 14 september 2008

En blogg är skapad!

Det var en lång graviditet. Har länge läst alla bekantas bloggar jag hittat och varit småsugen på att själv börja blogga, men liksom inte kommit till skott. Nu har det värkt färdigt- här är den! Vad min blogg ska handla om vet jag inte ännu, och inte vet jag heller om jag kommer att skriva särskilt frekvent. Framför allt så bryr jag mig inte om ifall någon vill läsa den.

Men man känner ju sig själv, åtminstone lite bättre än för 20 år sedan. Jag kommer säkert inte att kunna låta bli att framföra mina åsikter, glädjeämnen och irritationer. T ex irriterar jag mig redan på startsidan: sista bokstaven i mitt förnamn har hamnat på en egen rad. Inte kunde väl min salige far och min snart 80-åriga mor förstå vilka konsekvenser det skulle få för mitt framtida bloggande, när de i mitten på 60-talet gav mig ett så långt förnamn.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Jag blev först att kommentera