lördag 18 december 2010

En kvinna ska veta sin plats.

Jag ska inte koka knäck. Knäckkokning är inte för mig. Det finns andra som kan och jag kan köpa deras knäck.

Varför lär jag mig aldrig? Varför står jag här i år igen, ursinnig och med ännu ett kapitel till den enda kokbok jag någonsin kommer att skriva: "35 olika sätt att misslyckas med knäck"?

När ska jag sluta leka god husmor och inse att tillvaron kan få vara såsom sonen en gång beskrev för sin dagisfröken: "Hemma hos oss är det pappa som lagar maten. Mamma bara sjunger."

1 kommentar:

Unknown sa...

Härligt Maggan!! Och vadå "bara" sjunger - det är ju för sjutton ditt jobb!! Andra har jobb där man kokar knäck. Ibland är det ok att var och en gör det de är bäst på, och att man kan byta lite tjänster.. Har svårt att tro att de som har knäckkokning till levebröd samtidigt också manövrerar horder av ungar i alla storlekar genom fantastiska konserter och julspel...