lördag 13 augusti 2011

Världen krymper. Men Abisko är världens centrum.

Igår satt jag på flyget från Frankfurt bredvid ett ungt och trevligt par på väg till Abisko på bröllopsresa. De var väldigt intresserade då jag berättade om skidåkning i Riksgränsen, Hemavan och Kittelfjäll. De hade en tysk-svensk kompis som just hade guidat en stor tysk grupp i Abisko och som lovat att hjälpa dem tillrätta på Kungsleden nu när den stora gruppen åkt hem.

Idag skrev en av mina två tyska facebookvänner att hon just kommit hem från en underbar vecka i Abisko.

Tyskland har 82,6 miljoner invånare.

Mina två tyska fb-vänner är också ett lustigt sammanträffande. Jag har lärt känna dem i helt olika sammanhang. Den ena är en dirigentkollega och den andra är präst. För en tid sedan insåg samtliga att vi alla tre är vänner med varandra på fb. Det visade sig att prästen nyligen har döpt kollegans dotter.

Inga kommentarer: