torsdag 25 december 2008

Bamse och Jesus, del 2

Nu har jag svaret. Det fanns inget Jesusbarn bakom lucka 25 i Bamsekalendern. Där fanns farmor och hennes nystickade tröja med ett stort peacemärke på magen. Jodå, de båda budskapen påminner om varandra, det vill jag inte förneka. Möjligen tycker jag att Jesusbarnet tillför ytterligare en dimension.

Igår var det julspel med 1700 människor i domkyrkan. Idag högmässa, också mycket välbesökt, med gosskörens herrar + de gamla gosskörherrar som av tradition inbjudits att delta. I predikstolen stod ärkebiskopen, även det en tradition på juldagens högmässa.

I och med detta avslutades en makalöst intensiv arbetsperiod. Nu är jag ledig! Inte förrän 12 januari tänker jag dyka upp på jobbet igen. Fram till dess ska jag vara med min försummade familj och tillsammans med dem besöka släkt och åka massor av skidor.

Inga kommentarer: