onsdag 10 december 2008

Bamse och Jesus

I morse hittade jag en bortglömd lucka i Bamses adventskalender, 30/11. När jag såg efter närmare, fann jag att även 25/12 har en lucka. Det är alltså inte en julkalender, utan en riktig adventskalender, som sträcker sig från första advent till juldagen. Det har jag nog inte sett sedan jag var barn. Det ska bli spännande att se om Jesusbarnet finns bakom sista luckan.
Ganska kul, med tanke på att Bamse av somliga anses vara en halvkommunistisk karaktär.

Jag sitter på jobbet och väntar på bussen hem. I morgon gör jag ett återbesök i Helsingfors tillsammans med sex sångare ur gosskören. Vi ska uppträda för 400 personer på en mottagning på Svenska ambassaden. När vi kommer hem väntar Goder afton och domkyrkans luciakonsert i rask följd. Tyvärr lyckas jag inte lägga in bilder på affischerna.

Johans luciatåg i skolan ikväll har jag i vanlig ordning missat. Men på fredag morgon ska jag se Kalles luciatåg på dagis! Det blir första gången jag får se något av mina egna barn lussa annat än på foto i efterhand.

Nästan alla har det hektiskt i december. Vi som är anställda i den koncern som uppfann julen har nog mera än de flesta. Jag tror faktiskt att det bara är min make och min chef som fattar hur mycket jag jobbar den här perioden.

1 kommentar:

Anonym sa...

460 var det faktiskt...