måndag 28 mars 2011

Här vill jag leva och här vill jag dö.


Carl Milles lämnade sin hembygd Lagga för Stockholm.
Ängeln skänkte han till Lagga kyrka i samband med
moderns begravning.

Vimsigheten tilltar. Hela söndagen och halva måndagen letade jag efter min plånbok. För en stund sedan fann jag den på SAAB:ens motorhuv, där den hade legat sedan i lördags kväll, alltså ungefär i 42 timmar. Jag la den där medan jag lyfte Johans cykel från bilen till cykelförrådet. Om detta hade skett i stan så hade plånboken förmodligen varit försvunnen efter 42 minuter.

Att bo på landet har förstås både fördelar och nackdelar. Efter 19 trivsamma år i Stockholm, varav 16 i innerstaden, är jag dock nöjd med stadslivet och kan inte ens tänka mig att bo i Uppsala, som annars är en utmärkt trevlig stad att arbeta och tillbringa en hel del tid i. Kanske ändrar jag mig, men jag tror inte att jag någonsin mera vill bo i tätort. Om jag kommer att dö i Lagga vet jag inte, rubriken till trots. Jag tror snarare att Jakob och jag bosätter oss på fjället när vi blivit pensionärer, om vi nu får leva tills dess.

Inga kommentarer: