tisdag 18 november 2008

Saker man kan glömma

Måndag: Utflykt Johan- matsäck.
Tisdag: Gymnastikkläder Kalle.
Onsdag: Utflykt Kalle- matsäck.
Torsdag: INGENTING!
Fredag: Gymnastikkläder Johan.

Ändå är det bara två barn att hålla reda på. Det finns ju många som har betydligt flera. Varje dag som jag själv lyckas ta mig till jobbet och få med mig åtminstone det mesta som jag behöver för dagen, betraktar jag som ett under.

Jag alltid retat mig på den vanliga attityden, att de som är barnlösa är lite mindre vetande. Jag som fick mina barn sent i livet, har ju t ex en rad erfarenheter som den som tidigt fick barn inte har haft möjlighet att skaffa sig. Men den typen av efarenhet betraktas skrämmande ofta som mindre värd än den erfarenhet som egna barn medför.

Dock: om jag hade insett hur oerhört mycket tid jag hade då jag var barnlös, så hade jag gjort en massa saker som jag inte gjorde. Dessutom hade jag ofantliga mängder av pengar, men det förstod jag inte heller.

Inga kommentarer: