måndag 24 november 2008

Snöstormen fortsätter

Förmiddagen i korthet:

07.00 Jakob kör fast i snön vid vår utfart och får grävas ut. På vägen till tåget får han stanna två gånger och hjälpa andra.

07.30 Skolbussen kommer inte. Inga busssar går över huvud taget. Skoltaxin försökte åka, men körde också fast. En annan mamma vänder sin bil och kör hem barnen igen. Längs vägen ser jag bilar och plogbilar. Ingen kommer någon vart. Bestämmer att Johan får vara hemma en stund till.

09.45 Jag skottar.

10.15 Jag skottar fortfarande.

10.30 Tar barnen till skola/dagis. Framme vid skolan måste jag ju stanna någonstans som inte är mitt på vägen. Alltså fastnar även jag och får grävas ut.

11.00 Kör i 40 km/tim till Uppsala, passerar flera övergivna bilar. På kvällen en ännu värre hemfärd i mörker. Men nu är jag hemma och det håller visst på att lugna sig. Tråkigt nog väntas plusgrader.

Inga kommentarer: