torsdag 27 november 2008

Småbarnsförälder

Egentligen är jag ganska trött på alla skämtmail.*) Jag avstår konsekvent från att vidarebefordra kedjebrev, hur behjärtansvärda de än är. Men valda delar av ett mail jag fick idag är trots allt tämligen träffande. I alla fall på mig:

"-Du lägger mer tid på att jaga vinterstövlar till barnen i augusti än att bättra på solbrännan.
-En vanlig och nödvändig renlighetsdusch (ensam) känns som att gå på värsta lyx-spa.
-Du behärskar konsten att servera två olika saker på samma tallrik utan att det är nära varandra.
-Ditt barn insisterar att du läser 'Totte går på pottan' högt i doktorns väntrum, eller ännu hellre på centralstationen... och du gör det.
-Du är emot krigsleksaker, medan ditt barn formar sin smörgås till en pistol.
-Du snabbspolar förbi scenen där jägaren skjuter Bambis mamma.
-Du tycker att det är fullständigt normalt att gå på toa med sällskap eller öppen dörr.
-Du ringer oftare till sjukvårdsupplysningen än till släkten."

Här blev det lite knepigt i min strävan att använda svenska ord: Skämt-e-post? Skämte-post? Skämt e-post? Inget blir riktigt bra.

Inga kommentarer: