lördag 26 februari 2011

Långa, korta, yttre och inre resor.

Maken och jag har just bokat flygbiljetter till Argentina i slutet av sommaren. Tänk att jag äntligen ska få komma till Sydamerika som jag alltid har velat! Främst tack vare studieförbundet sensus ska jag delta i 9th world symposium on choral music i Puerto Madryn. Det blir det fjärde symposiet jag åker på. Veckan innan ska Jakob och jag resa runt i trakterna kring Buenos Aires. Sönerna är minst lika upphetsade som vi över att ensamma flyga till mormor och mina syskon.

Innan dess finns också några resor att se fram emot: Utförs- och turåkning i Riksgränsen i påsk, som sagt. I maj är vi några arbetskamrater som åker till Norwich Cathedral för att delta i den nordeuropeiska katedralkonferensen. Jag ser bland annat fram emot evensong med katedralens gosskör varje kväll. På väg tillbaka till London blir det stopp i Cambridge där jag har fått lov att besöka the choir of St John's College. Jättekul, för det är inte så enkelt att få komma dit. Väl åter i London ansluter Jakob och vi ska ha en gemensam helg där (utan barnen igen!).

Sedan hinner jag bara packa om och repetera med gosskören innan vi stuvar in oss i två bussar med destination gosskörfestivalen i Rättvik.

Lite längre fram i tiden planeras Englandsturné med flickkören och Tyskland-Frankriketurné med gosskören. Och så tänker jag försöka ta mig till Island på nordiskt kyrkomusiksymposium i september 2012. För övrigt hoppas jag att Luciatraditionen i Helsingfors fortsätter.

Den kontinent jag efter sommaren ännu inte har besökt är Afrika och det vill jag gärna göra. En inte alltför avancerad gissning är att det tionde världskörsymposiet 2014 förläggs till Sydafrika.

De inre resorna då? Tja, åldersresan börjar bli alltmer påtaglig. Föräldraskapet med dess olika dimensioner är också en resa. Karriärresan, hemvändarresan- det pågår rätt många inre resor. Till och med en liturgisk resa, men om den säger jag som Ingemar Stenmark:
-Hä gå int förklar för den som int begrip.

Inga kommentarer: