lördag 10 april 2010

Gå på tur

Johan och jag gav oss idag ut på ett annat otroligt fint högfjällsspår: 11 kilometer från Hemavan till Laisaliden. Oerhört storslagen utsikt över svenska och norska fjäll. Jag har tidigare bara åkt delar av spåret. Om jag hade vetat hur avancerade stigningar och motsvarande utförslöpor det innehåller, hade jag kanske inte tagit med en nybliven åttaåring på längdskidor. Men min förstfödde son är slitstark och klarade det galant.

I morgon tar skidsäsongen slut för vår del och vi beger oss söderut. För barnen återstår USLK:s säsongsavslutning på tisdag. Många minnen från våra båda tvåmåndersvistelser i Tärnaby (2003 och 2009) har väckts till liv. Det har varit min första längre ledighet sedan USA-turnén och inneburit välbehövlig vila. Mycket snart ska jag plocka fram den fantastiska turnén ur minnets förvar och berätta mera från den.

Nu får det gärna bli vår. Sommarens Islandsturné blev inställd, istället får jag vara tillsammans med min familj hela sommaren! Lite fjällvandring kanske. Definitivt hemmavistelse i Lagga innan sommaren avslutas med två veckor i London, dit jag är utlokaliserad som vikarierande organist i Svenska kyrkan.

Inga kommentarer: