tisdag 20 oktober 2009

Läskiga saker










Jag är inte mycket för monster. Hittills har jag lyckats få barnen att klä ut sig till snälla saker när det är dags för halloween. I morse levererades ett spöke och en pumpa till dagis och skola. Jämför med fotot taget för två år sedan. Pumpadräkten är densamma, men spökdräkten är i större storlek. Den gången hade Johan själv kommit på idén att vara pumpa.
-Vill han det så ska jag anstränga mig, tänkte jag och stickade en mössa samt färgade kläder.
Vi pysslade lite hemma också. Ett spöke och två paprikor.
Hela halloweengrejen är verkligen ganska långt från min smak. Det lönlösa i att framföra en sådan åsikt till skolan och dagis insåg jag utan att ens försöka. Men jag har funnit en väg att hantera det ofrånkomliga haloweenfirandet: Vi begränsar oss till gulliga småläskigheter och till dagarna måndag-fredag. Sedan börjar allhelgonahelgen och då göre sig inga spöken besvär.


Inga kommentarer: