torsdag 8 oktober 2009

Mina galna syskonbarn

Bakgrund: Kvällen den 28 september, just uppkliven ur Iksus varma bubbelpool, får jag ett telefonsamtal av Daniel. Ungefärlig återgivning av det väsentliga:- Ey wazzup! Gissa vad jag gör, jag står på en brygga och ska bada i Runn, fan vad kul eller hur, och jag tänkte att vi ska ha en tävling om vem som badar ute längst!!

- Haha okej nice, jag är på!

Enkla regler: Bad två gånger/vecka, onsdag och söndag. Den som bangar först förlorar.Dilemmat med att Daniel bor 3 breddgrader söderut ses som ett handicap då Kristina har en något mer gedigen erfarenhet av kall-bad.


Här kan du följa kampen mellan två tokiga syskon från Älvsbyn, vilkas devis är: "Livet är en tävling"
http://kristina.nordebo.net/Projekt/badtavling09.html
Behöver jag tillägga att det handlar om utomhusbad?

Stollar! Jag ska tänka på er när jag (om vattnet är tillräckligt varmt) badar i Turkiet om drygt två veckor.

Inga kommentarer: