söndag 7 mars 2010

Grattis Daniel!

Alldeles nyss gick Daniel i mål i Vasaloppet på 99:e plats, knappt 23 minuter efter segraren. Sämre än hans egna förestaser, men ändå alldeles lysande bra. Daniel är min systerson och dessutom dopfadder till Johan. Kalles dopfadder Fredrik, tillika legendarisk bas i UDG, befinner sig tillfälligtvis strax efter Risberg. Fredrik åker sitt åttonde Vasalopp, trots att han ännu inte fyllt 26. Ni förstår att mina barn har goda förebilder i skidspåren!

Själv försöker jag intala mig att jag inte alls är sjuk eller har en halsinfektion och ska ha konsert med flickkören två dagar i följd. Vid kvällens konsert ska jag dessutom försöka framföra en solosång. Det går nog, på något vis.

Jag har haft uppehåll i bloggandet i drygt en månad. Allt fokus har legat på USA-resan. Sedan jag kom hem har jag levt i ett stilla rus över de lyckade konserterna och tacksamhet över att allt gick så bra, samt i outsäglig trötthet. De krafter jag lyckats uppbringa användes till att fira Johans åttaårsdag och anordna två kalas. Jag återkommer med en reseskildring

1 kommentar:

Anonym sa...

Han är t o m bara 25, ännu mer än nästan 26 ;)