fredag 15 juli 2011

Näsan ovanför vattenytan.

13 grader i luften och 20 i vattnet. För den som har bestämt sig för att försöka ta silvermärket finns varken dåliga väder eller kläder. Här är det Johan som håller sig flytande i två minuter.

Ungefär så känner jag mig ibland under jobbintensiva perioder. Det kan vara en kamp att hålla näsan ovanför. Men nu är det semester och jag nöjer mig med att från bryggan betrakta alla simskolebarnen som kämpar. De blir så stolta och glada när de klarar sina märken.

Heder åt Marielunds simsällskap. Och pedagogpris åt den som kom på simmärkena. Vilken motivation de är! Skolan skulle kunna använda sig av systemet. Bronsmärket i svenska när du läst alla Harry Potterböcker till exempel. Sedan skulle man ha ett bra underlag för en nationellt rättvis betygsättning.

Själv skulle jag nöja mig med exempelvis nobelpriset för att jag kom på idén.

Inga kommentarer: