fredag 14 oktober 2011

Finns doktorn?

Frågan förefaller mig lika befogad som "Finns tomten?" Då menar jag sådana doktorer som botar sjuka människor. Jag har nämligen drabbats av misstanken att samtliga Uppsalas läkare sitter på universitetssjukhuset med näsorna i provrör och forskar, i hopp om att få Nobelpriset.

I dag gjorde jag ett andra försök att få ett läkarbesök. Jag ringde till exakt rätt ställe på exakt rätt klockslag efter insidertips från säker källa. Svaret blev detsamma som förra gången:
-Ring i morgon om det inte har blivit bättre.

Det påminner mig om när jag i somras skulle flyga från Buenos Aires till Trelew i Patagonien efter ett vulkanutbrott i Chile två månader tidigare. Varje dag fick vi beskedet:
-Flygplatsen öppnar i morgon.
Efter ha åkt 20 timmar i buss fick vi veta att flygbolaget hade gett samma besked varje dag i två månaders tid. Jag vet faktiskt inte om inrikesflygen ännu har börjat gå.

Förlåt alla läkare, det är klart att det inte er ert fel. Det är regeringens. Eller kanske Juholts. Han verkar skum.

Inga kommentarer: