lördag 18 april 2009

Mmm!

Ett av mina livsnjutningsmedel är kaffe latte. Tillagad hemma i vår egen maskin, denna årstid med fördel intagen på bron.*) Att sitta på kafé är också trevligt, men det bär mig emot att betala närmare 40 spänn för en latte när jag gör den bättre hemma.

Snobb har jag också blivit. Det spelar ingen roll om jag har bråttom, jag ägnar ändå en massa tid åt att mala bönor och fixa till min kaffe. Det där sista är ju också intressant: På den tiden jag enbart drack kokkaffe skulle jag aldrig ha övervägt någon annan form än mitt kaffe. Kanske något att skriva till mitt favoritradioprogram Språket om.

Hur som helst: Kaffemaskinen är det enda jag verkligen saknade under våra två månader som länsflyktingar.

*) Jag har blivit missförstådd så många gånger så jag vet att jag måste förklara att bro betyder förstukvist för den som är född norr om Höga Kustenbron (som för övrigt ännu inte fanns när jag föddes)

Inga kommentarer: