måndag 25 april 2011

Sverige är avlångt.

Riksgränsen 24 april. 1370 km från Stockolm.
Lagga 25 april. 60 km från Stockholm.












Det skiljer ett dygn och 130 mil mellan bilderna. Båda dagarna var mycket njutningsfulla. Alla skidgrejor står kvar i hallen för vi började med att så i trädgården och sätta upp studsmattan istället för att packa upp. Och premiärgrillade och åt middag på altanen. Det kändes verkligen ganska konstigt.

Den senaste månaderna har jag hört så många som tycker att vintern varit lång, tung och jobbig. Jag har uppfattat att många verkligen känner det så. Men uppfatta är ju inte detsamma som att förstå. Själv tycker jag att vi fick en lång, vacker och härlig vinter. Och nu ser jag fram emot våren och sommaren.

Jag tror kanske att jag njuter av årstidernas växlingar mer än vad somliga andra gör.

Inga kommentarer: